هنگام خرید از یک وبسایت که شناخت قبلی از آن نداریم چگونه میتوانیم به آن اعتماد کنیم؟ چگونه مبلغی را برای خدمات و یا خرید محصول واریز کنیم؟ اگر محصول از کیفیت مناسبی برخوردار نباشد و یا اگر اصلا محصولی در کار نباشد چه میشود؟ همه این سوالات هنگام خرید از یک وبسایت نا آشنا در ذهن خریدار بوجود میآید، یکی از بهترین روشها برای جلب اعتماد کاربران در این زمینه اینماد است. میپرسید اینماد چیست؟ خب با ما همراه باشید تا در ادامهی این مقاله از نت زینو همه موضوعات را برای شما روشن کنیم.
اینماد (E-NAMAD) یا نماد اعتماد الکترونیکی، نمادی است که در مرکز توسعه تجارت الکترونیک به وبسایتها داده میشود که از قبل ظوابط تعیین و مشخص شدهای دارند. اگر وبسایت شما وبلاگی، خبری و.. است به اینماد نیازی نخواهید داشت زیرا این لوگو فقط به وبسایتهای فروشگاهی تعلق میگیرد. اگر مشغول فروش اینترنتی هستید و در وبسایت خود درگاه پرداخت دارید این نماد برای شما بسیار مفید و کاربردی خواهد بود.
وبسایتی که دارای اینماد باشد، نشان از متعهد بودن خود را میدهد که میتواند رضایت کاربر را در خرید اینترنتی کاملا جلب کند و به تعهدات خود عمل کند که باعث میشود کاربر بسیار راحتتر و زودتر به وبسایت شما اعتماد کند، مهمترین ویژگی این نماد جلب اعتماد و رضایت مشتری است. برای قرار بستن با اداره پست برای ارسال محصولات و دریافت درگاه مستقیم بانکی، باید این نماد را حتما دریافت کرده باشید.
مدتها پیش موقع جستجو در گوگل با وبسایتی روبهرو شدم که یک دورهی آموزشی با هزینهی زیاد برای دریافت اینماد طراحی کرده بود! اما واقعیت این است شما برای دریافت اینماد نیازی به دوره آموزشی و پرداخت هزینه اضافی ندارید، کافی است مقاله مارا تا آخر دنبال کنید تا به راحتی اینماد را دریافت کنید.
شرایط لازم برای دریافت نماد اعتماد الکترونیک برای وبسایت شما به شرح زیر است:صاحب امتیاز دامنه: درخواست متقاضیان حقیقی در دریافت اینماد باید توسط شخص صاحب امتیاز دامنه ارسال شود، و سن فرد موردنظر باید بالای 18 سال کامل باشد و اما در متقاضیان حقوقی نام دامنه باید به نام یکی از اعضای هیئت مدیره و یا شرکت باشد.
فروشگاهی بودن سایت: در وبسایت شما باید حداقل یک محصول وجود داشته باشد که امکان آنلاین خریدن آن مهیا باشد یعنی مراحل مشاهده، انتخاب و خرید محصول از طریق وبسایت شما به راحتی صورت گیرد.
درج اطلاعات محصول: همه اطلاعات محصول شامل: نام محصول، قیمت قابل پرداخت و.. کامل و بی نقص در وب سایت وجود داشته باشند.
در پنل اینماد از بخش سمت راست شروع میکنیم و گزینه تکمیل اطلاعات و پس از آن تکمیل فرم اطلاعات را انتخاب میکنیم. در فرمی که در پیش روی شما قرار دارد اطلاعات تماس، اطلاعات هویتی و محل سکونت از شما پرسیده می شود، هنگامی که فرم را تکمیل کردید از سمت راست گزینه تکمیل اطلاعات » بارگذاری مدارک را انتخاب کنید. در اینجا باید مدارک مورد نیاز را آپلود کنید، بارگذاری تصویر صفحه اول شناسنامه و کارت ملی شما اجباری است.
حالا وارد بخش تکمیل اطلاعات میشویم و گزینه زیر منوی احراز اطلاعات را انتخاب میکنیم این بخش را با شماره همراهی که در ابتدای مرحله ۲ در فرم اطلاعات وارد کردید تکمیل کنید، در این مرحله برای تایید تلفن همراه کد خواسته شده را به شماره خواسته شده پیامک کنید.
منوی کسب و کار و افزودن دامنه را انتخاب کرده و وارد آن شوید، حالا اطلاعات کسب و کار خود را با دقت کامل وارد نمایید. یک بخش به نام اعتبارسنجی آدرس وجود دارد که باید یک نشانی از کسب و کار خود و در صورتیکه آدرس کسب و کار برای شما وجود نداشته باشد، یک آدرس از محل زندگیتان را از سامانه شهروندی رهگیری کنید.
حالا کافیست روی دکمه نارنجی رنگی که وجود دارد کلیک کنید و وارد سامانه شهروند شوید و آدرس دقیق خود را وارد کنید، مبلغ ۲۰ هزار تومان را پرداخت می کنید، به صفحهی اینماد بروید و کد ۱۰ رقمی رهگیری آدرس را که برای شما ارسال شده است در جایگاه وارد کنید. از طرف اداره پست بستهای برای صحت اطمینان از آدرسی که وارد کردید، برایتان ارسال میشود.
انتهای صفحه را نگاه کنید از شما یک نام کاربری و رمز عبور خواسته است، حالا یک نام کاربری و رمز عبور در سایت برای خود ایجاد کنید و آنها را در جایی یادداشت نمایید تا فراموش نکنید. سپس آن مشخصات را در فیلدهایی که در آخر صفحه وجود دارد بنویسید مسئولان اینماد با این نام کاربری و رمز عبوری که برای خود ایجاد کردید مراحل خرید را در وبسایت شما بررسی میکنند.
گزینه ارسال پرونده را انتخاب کنید، سپس گزینه چک لیست را انتخاب و تمام مواردی را که از شما خواسته است در وبسایت بنویسید. برای مثال: شما به اینکه در وبسایت خود یک برگه درست کنید که دارای راههای ارتباطی باشد و نام آن صفحه درج شکایات باشد، نیاز دارید. بعد از آن که چک لیست را تایید و به کارشناس ارسال کردید ظرف چهار الی سه روز دیگر بررسیهای کارشناس به پایان میرسد و جواب را برای شما ارسال می کند.
در صورتی که کارشناس چک لیست شما را تایید کند در همین بخش گزینه تعهدنامه برای شما ظاهر میشود که بعد از تعهد و پرداخت مبلغ به اینماد که حدود ۱۸۰ هزار تومان است شما میتوانید کد و لوگوی نماد الکترونیک خود را دریافت کنید.
دیدگاهتان را بنویسید