در دنیای امروزی که بیشتر فعالیتها و حتی کسب وکارها به صورت اینترنتی روی روال میچرخد، تولید محتوا توجه بسیاری از مردم را به خود جلب کرده است پس فعالیت در هر زمینهای لازمه تولید محتوای خلاقانه و متناسب با سلیقه مخاطب است. محتوا به روشهای مختلفی قابل ارائه است که در ادامه به آن میپردازیم. در واقع تولید محتوا توضیح و توصیفی از موضوع یا کالای مورد نظر است که تولید کننده محتوا باید جزء به جزء آن را برای مخاطب به صورت روان و ساده و قابل درک ارائه دهد. تولید محتوا به شیوههای مختلفی صورت میگیرد اعم از: متن، تصویر، فیلم، صدا و… یعنی ابزارهایی که برای انتقال مفهوم از آنها استفاده میشود.
تولید محتوا در هر حیطهای باید از کیفیت بالایی برخوردار باشد، در غیر این صورت بازخوردی سودآور را نخواهد داشت و جذب مخاطب را قطع، و همینطور مخاطبهای کنونی را دلسرد میکند. پس در جواب اینکه چرا باید تولید محتوا را جدی بگیریم و کیفیت محتوا را بالا ببریم میگوییم: محتوای با کیفیت، مخاطب یا مشتری را آگاه میسازد، به سوالات عموم مخاطبان پاسخ میدهد، اعتمادسازی میکند و به جذب مشتری سودمند نیز کمک میکند.
کارفرماها در مورد ما چه میگویند؟!
جایگاه برند شما اینجاست…
تولید محتوا چیست؟
تولید محتوا یکی از مراحل چرخه مارکتینگ مبتنی بر محتوا است و روشی برای برقراری ارتباط دو طرفه و پایدار با مخاطب است. به طور کلی نه همیشه، هدف تولید محتوا کسب درآمد مستقیم از خود محتوا یا غیر مستقیم، بازاریابی برای محصول یا خدمات است.
محتوا باید در چه شبکههایی گسترش داده شود؟
بهترین شبکهها برای انتقال محتوا سایت، یوتیوب، فیسبوک، اینستاگرام و توییتر در نظر گرفته شده است.